GRAFISK DESIGNER

TILBYDER

High class visuel kommunikation som kan klæde NIMBUS på til markedets hotteste tendenser.

Som kreativ mestre jeg visualisering og har arbejdet med organisationer og designer brands i årtier. Med respekt for Nimbus minimalistiske udtryk kan jeg tilføje ny og målrettet markedsføring, som afspejler den scandinaviske stil – med kant.


Ambitioner

Mine mål med kreationer er, at idé og æstetik i samspil udløser et emotionelt indtryk. Hjernen kan bedre huske de ting, vi giver en positiv eller negativ emotionel tagging. Mennesker er æstetiske væsener som bruger meget energi på at udsmykke sig selv og sine omgivelser. Vi indretter os, hænger noget pænt på væggene, vælger tøj, frisurer, sofabord eller sætter toner sammen til musik. Vi bliver hele tiden påvirket af influencers. Verden vil forandres.

Nye trends kommer og går – for så, af og til, pludselig at vende tilbage. Derfor lægger jeg stor vægt på hele tiden at have fingeren på pulsen.


Design trends 2018

Det er svært at spå – især om fremtiden,. Men tendensen indenfor grafisk design peger mod brug af responsive logoer og semiflatdesign. Autentiske billede, explainervideoer og vintage. Elementer som NIMBUS også gør brug af og et godt spor at følge. Hertil kan tilføjes brug af duotone, onecolor og et comeback til gradients i billedbehandlingen. Skarpe faver, brug af pattern og stilleben vinder indpas, mens typografien bliver større og større og bold. Animationer og levende billeder har længe været et must og mobile first er vigtigt at have i mente.