”Et billede siger mere end 1000 ord”

Tegningen ovenfor er Come Togethers varemærke.
Det er lynhurtigt at afkode budskabet, og man er ikke i tvivl, når tegningen
anvendes i sammenhæng med udsagn som:

– Alle mennesker har behov for meningsfulde relationer.
– At være en ligeværdig del af en meningsfuld relation giver større selvfølelse.

Med udgangspunkt i tegningen skal udarbejdes en animationsserie til branding og rekruttering. Animering er genialt til historiefortælling og til oplysning på en enkel og klar måde.

Come Together er en non-profit organisation, som matcher sårbare unge med en frivillig,
ressourcestærk voksen i et interessefællesskab. Tegningen er brugt i deres markedsføring på brochure, website og sociale medier. Ved at gøre figurerne levende får de en ny central rolle til branding af Come Together.

Come Together oplever et stigende behov for at tiltrække flere mentorer. Gennem opslag på Facebook bliver der, både organisk og betalt, forsøgt at skabe kontakter. Men det opleves af projektleder John Mitchell: ”Som at skyde med spredehagl, og det giver ikke nok deling af opslag”. Deres facebookside har 894 følgere, som potentielt kan påvirke flere til at melde sig som mentor. Indhold, som egner sig til deling, kan via Facebook spredes som ringe i vandet. Derfor er Facebook relevant som kanal, mens indholdet skal gøres egnet til deling.